mari ikut

wow weeee~

pregnancy calendar

Monday, August 8, 2011

bonus raya....


As Salam!

guyssss.... korang mesti dh sedia maklum kan yg kakitangan gov n pesara gov akan dpt duit ry... insyaAllah, akan dterima dlm tengah bulan ni la....

mesti sronok kann?? ina hanya mampu bsyukur d atas rezeki yg dkurniakan yg Maha Esa ni.. dgn rezeki yg dterima bulan 7 yg lalu ditambah plak dgn rezeki bulan 8 ni, insyaAllah, tabung kahwin ina akan bertambah gebu... mmg x d jangka pon akan terjadi mcm ni.... teruja tol tengok tabung kahwin semakin memboolat.. ;p lagi satu, ina smakin bersemangat lak nk kumpol duit utk kegunaan masa hadapan...

bla dh plan nk menabung, ade satu yg perlu korang ingat. iaitu.. berkorban? memang... mmg byk yg kene berkorban bl dh kita plan utk menabung... contohnye la kan..
  • kalo g shopping complex, stakat window shopping je termampu... kalo nk membeli pon, bl drasakan bnda tu dperlukan, barulah pergi membeli....
  • lagi satu... berjalan2 bersama boify terchinta yg bernama QST9707 hanya akan dlakukan bila perlu. kalo xperlu, alamat nya, seminggu la boify terchinta dok parking chantek jer bawah kuarters... nk jimat perbelanjaan minyak kereta katakan...
  • bab makan plak, xde nye nk makan kat luar slalu2... dok main masak-masak sendiri je kat rumah... jimat banyak tau.... trust me! :)

haaa... itulah sedikit sebanyak planning ina yg br dmulakan 2bulan ni... ;p blum terlambat utk segala2nya kan.... bak kata omputeh, better late than never bukan.... :) tp, ina mmg syukur atas kurniaan yg Maha Esa... sbb bl ina pasang niat nk mnabung aritu, seakan2 DIA memudahkan urusan ina dan sekaligus mengurniakan rezeki yg melimpah-ruah 2 bulan kebelakangan ni... alhamdulillah, syukur...... :)

k la guys... next time ina smbung lik dlm entry terbaru oke.. skrg nk wat keje cket... papepon, berbelanjalah dengan bijak duit bonus tu nnt oke! :)


kita hanya mampu merancang, DIA lah menentukan segalanya.....


1 comment:

  1. oh hai. tinggal jejak di sini. tq for following my blog via GoogleConnect :)

    ReplyDelete