mari ikut

wow weeee~

pregnancy calendar

Sunday, August 7, 2011

bukan senang.....


As salam!

alhamdulillah... masuk arini, genap seminggu umat Islam d Malaysia berpuasa... bg ina, puasa kali ni mmg mencabar ckit dr tahun lepas.... sbb puasa kali ni, keadaan cuaca dia panas setiap hari... agaknye sekarang musim kemarau ek.. sbb kat kawasan ni, kebakaran hutan berlaku kat mana2 jer..

mcm smalam, masa ina otw nk ke Mukah, ade hutan terbakar dan smpai merebak ke kawasan rumput kat tepi jalan... ms ina lalu kawasan asap tebal tu, mmg trasa lain mcm tau. terfikir jugak mcm berada kat 'dunia lain'. seram sejuk mase tu, dgn api sedang marak kat rumput tepi jalan.... huhuhu... mujur kjap je lalu kat kawasan tu n alhamdulillah, xberlaku apa2....

ok, berbalik kepada tajuk entri ina kali ni.... ina smalam masa nk berbuka tu, ade terfikir pasal bnda ni... bnda yg ina nk ceritakan ni la.. tiba2 plak ina terfikir bnda ni.. xtau la nape kan..... skadar mengingati sesama kita.... huhuhu...

jom2 bace ape yg ina terfikirkan semalam... ni smua ape yg ina rase je eh.. kalo korang xsependapat dgn ina, harap maaf tau! :)

kat dunia ni, lelaki memanglah ramai. tapi kan, kalau kita nak carik lelaki untuk dijadikan suami yg soleh, dijadikan ayah kepada anak-anak kita tu agak susah sikit, mmg payah... setiap wanita mmg nk lelaki yg boleh membimbing kita di dunia ni utk bekalan kita di akhiratnnt.. bukan?

begitu jugak perempuan... memang ramai perempuan kat luar sana... senang je kalo nk pilih kan.. tapi, nk carik seorang perempuan utk dijadikan isteri yang solehah, nk carik ibu yg mithali dan boleh dijadikan contoh baik kepada anak2 tu mmg agak sukar.....

begitu jugak anak... seramai mana pun anak yg ada, tapi dalam ramai2 tu, brapa kerat je yg akan ingt kat kedua org tua mereka, yg tidak putus mndoakan kedua org tua mereka.....

hurm....... seelok2nya, marilah persiapkan atau perbaiki diri kita sebaik2nya.. tak kira la kita lelaki ke perempuan, persiapknlah diri sendiri utk mnjadi seorg yg soleh atau solehah... spy nnt kita mnjadi anak yg soleh atau solehah kepada kedua org tua kita... dan jugak setanding dgn pasangan kita spt yg telah ditetapkn oleh Yg Maha Esa... insyaAllah...


selagi kita bernafas di bumi yg Maha Esa ini, masih belum terlambat utk kita kembali kepadaNya....


p/s : mudah-mudahan suatu hari nanti aku mampu jadi seorang isteri yang solehah dan ibu mithali..... aminnnn

2 comments:

  1. amin.... semoga kita dpt mnjadi isteri dan anak yg solehah..n ibu yg mithali

    ReplyDelete
  2. pepel, nape kak tmacam dh hidu bau nasi minyak ea..... kui3... ;p

    ReplyDelete