mari ikut

wow weeee~

pregnancy calendar

Friday, August 12, 2011

terhibur lalu tersentuh......


As Salam!

guys... sejak bz dgn LINUS and tugas ina, jarang-jarang dh ina g lepak2 kat kelas PPKI.. padahal, kelas tu kat sebrang kelas ina jer... tp, sbb kerja yg menimbun, maka xde masa ina nk ke sana mcm dulu2... kalo dulu2, mmg rajin gak ke sana, hampir setiap hari kalau ina ada masa kelapangan...

lately ni, masa pagi2 ina lalu kelas tersebut, dak2 kelas tu selalu je jerit, "Cikgu Siti! Cikgu Siti!" sambil melambai2kn tgn mereka... ina hanya mampu membalas lambaian mereka dan menghadiahkn senyuman buat mereka d pagi hari.... pada mulanya, ina xde la nk hairan... tp, bl dh berlaku setiap hari, ina jadi pelik dan mula memikirkan keadaan tersebut... pendapat ina la kan, itu mungkin merupakan indikasi atau tandanya, dak2 ni rindukan ina kot. kekekekke. harap2 la eh dak2 ni rindu ina... ina pon rinnnddddduuuu sangat nk bermain dgn derang....

alhamdulillah, hari ini, balek je ina uruskan sesuatu kat pejabat, ina pun singgah la kelas PPKI.... sempat gak meluangkan masa selama 15 minit bersama Hambali & Julaihi... masing2 mempunyai personaliti yg berbeza... utk pengetahuan korang, Julaihi ni suka sngt berlakon.. td, die sempat melakonkan program masakan.. hihihi.. arini, die masak mi goreng utk ina... Hambali plak, mcm biasa, dgn dunia nya tersendiri... cuma td, ms die main dgn kad bergambar, die ade jugak tanye ina, "ape ni?" hahaha.. ina prasan, die cuba meniru aksi ina dan dgn nada2nya skali.. sbb mula2 tu, ina angkat kad gambar tu, pastu tunjuk kat dia, then ina tanye dia "apa ni?" dan dia pun jawab. ina ulang aktiviti tersebut beberapa kali... xsangka plak, dia tangkap dgn cepat n melakonkan watak tu semula.... :)

balek dr kelas PPKI, hilang segala serabut dalam kepala bila dapat bermain dgn derang berdua.... terhibur dgn telatah mereka.... dan melihat telatah mereka, hati kecil ina terus tersentuh............

Ya ALLAH, hanya Kau yang tahu apa yg aku rasa.....

2 comments:

  1. kelas ppki tu ape ina?semoga ina gembira dengan pekerjaan Ina tue.=)

    ReplyDelete
  2. kak tim, PPKI tu Program Pendidikan Khas Integrasi..

    Program Pendidikan Khas Integrasi disediakan untuk murid-murid berkeperluan khas bermasalah pembelajaran, bermasalah pendengaran dan bermasalah penglihatan.

    utk sekolah ina, die nye bidang cume murid-murid berkeperluan khas bermasalah pembelajaran...

    untuk lebih lanjut, akak bace link ni oke.. http://skpasoh2.net/portal/viewpage.php?page_id=7 :)

    ReplyDelete