mari ikut

wow weeee~

pregnancy calendar

Tuesday, August 10, 2010

tentang-cinta


Salam...

hari ni, ina dok godek2 internet je.. walaupun badan masih lagi belum sihat sepenuhnya, tp ina gagahi jugak jari-jemari ini utk menari2 d atas papan kekunci yg byk berjasa ni... masa dok godek2 tu, ina bukak la satu blog teman ni... entri yg btajuk :: perjalanan mencari cinta ::

pada mulanya, ina xmo la baca entri tsebut... dpd tajuk die, kite pun dh tau kan yg pasti ada cerita sedih dlm entri tersebut... tp, ntahlah... naluri ni kuat nk baca entri tersebut... dan ape yg ina temui adalah......

Ya! aku pernah merasakan bagaimana rasanya bila cinta yang hadir itu cuba untuk diputuskan. Cuba untuk dipisahkan. Sungguh perit dan betapa pedihnya hati bagai disiat-siat. Aku bagai berperang dengan dunia, dengan perasaan diri sendiri dan juga mereka yang disekelilingku. Aku tidak cukup tabah untuk menerima segala dugaan dan musibah yang Ilahi itu…. dan aku bermohon agar tidak dipertemukan dengan ujian sebegitu lagi.
-shimi-

ape yg ina dan shimi rasa adalah sama... mmg sakit & pedih rasanya apabila cinta yg kita bina, terpaksa kita lupakan, lepaskn... bukan atas dasar tiada sefahaman, atau si dia curang... tp atas sebab2 lain......

swaktu ina mengalami saat itu.. ramai yg singgah dlm hdup utk meninggalkn pesanan... ada yg bpesan, byk2 bersabar, byk2kn berdoa... ada juga yg berpesan, biar masa yg menentukan sgalanya... ada juga yg bpsan, lupakn saja pekara ini, fokus kpd kerjaya & kehidupan baru.. insyaAllah, akan temui cinta sejati slpas ni...

thanks la utk kawan2 & adik2 yg memahami, yg simpati & byk memberi nasihat......

pada saat itu, ina mmg nk ptahankn hub ni.. tp lately, prasaan utk ptahankn tu smkin bkurang.... mungkin ina dh tawar hati, mungkin juga ina dah kecik hati.. mungkin jugak ina dh putus asa... tp, apa yg ina pasti skrg, ina hanya mampu terus berdoa pada Illahi agar dberikn petunjuk, kerana, hanya Allah yg lebih mengetahui yg terbaik buat ina...

pape pon, skiranya dia bukan tercipta utk ina, ina tetap bersyukur kerana beliau hadir dlm hdup ina, menceriakn hari2 ina saat bersamanya & yg penting skali kami xpernah bermusuh, bgaduh....
awak... kiranya pilihan keluarga awak adalah terbaik utk awak, sy relakn ... & tolong lepaskn saya ye... & awak tlg ingt yer ape yg sy dh psan kat awak sebelum ni.....


"Ya Allah Ya Tuhanku... Jika aku ditakdirkan utk jatuh cinta lagi, cintakanlah aku kepada seseorang yang mendambakan cintanya pada-Mu.... amiin"

No comments:

Post a Comment