mari ikut

Thursday, August 5, 2010

mlm-yg-sepi


Salam!

suasana mlm ni sepi je kan.. tv kat luar, awal dh tutup, hiruk pikuk bandaraya KL pun xkedengaran (sbb aku tutup tingkap! haha), then, fon pun xberbunyi spt selalu (bz agaknya si dia d sana.. biarkn, jgn d ganggu beliau mnyiapkn kerja!)... yg kedengaran, hanyalah bunyi aircond yg melekat d dinding itu!

aku mls nk pasang music utk menemani aku on9, sudah bosan bising2. kadang2, layan suasana sebegini mcm ok jugak... :)

so, mlm yg sepi ini aku d temani lappy terchenta, en.broadband yg setia dan en.google yg byk bjasa... nk maen fb, agak bosan jgak. so, aku layan en.google je la... aku pon godek2 la en.google ni.. mula2, agak pening gak, sbb xtahu nk carik apa. tiba2....... ting! idea datang konon nye... hihhiihi...

aku pun mula menaip apa yg aku ingin cari..... setelah memulakan pencarian, lalu aku bukak la satu persatu web nya.... dibaca dgn teliti... hati mula terasa berdebar.... tp, aku tetapkn diri utk membaca sehingga habis.... tp, aku masih belum berpuas hati. lalu menukarkn keywords dgn yg lebih bermakna.. aku mula membuka pages yg d suggest oleh en.google. dan ketika aku membaca salah satu artikel........

sentap!! aku betul2 tersentap dgn apa yg aku baca... setiap bait2 kata yg tertera pada skrin aku baca dgn teliti, aku cuba fahami dgn sempurna... hampir saja menitiskn air mata, tp, aku kuatkn juga utk meneruskn pembacaan sehingga ke phujungnya....

sekiranya benar apa yg ku baca, aku redha dgn ketentuanMu, ya ALLAH.... hanya padaMu tempatku mengadu, dan aku berserah segalanya kepadaMu.....

pape pon, kehidupan perlu juga kita teruskn bukan? hidup kita ni smemangnya dh singkat, jgnla kita bersedey, hendaklah ceria2 selalu... spy kita dpt menikmatinya dgn indah... jgn lupa juga tanggungjwb kita sbg seorang Muslim.. :)

No comments:

Post a Comment