mari ikut

Tuesday, August 3, 2010

s e p e t a n g


Salam!

arini nk cite sal sepetang bersama insan yg tersayang! hihihihii... semalam, aku p dating kat JJ Wangsa maju bersama Dib Jual Kata, fiza... mula2 janji nk jumpa kat KL Sentral. last minit die tukar nk jumpa kat JJ. aku ape lagi, sronok ar. sbb JJ Wangsa maju tu mmg tempat permainan aku masa dok kat setapak indah dulu.... setiap minggu g JJ cuci mata kat kdai2 baju & kasut or beli barang dapur dgn kak tim..

setelah 2tahun, ni baru bkesempatan utk menjejakkn kaki ke JJ lagi... ape lagi.. aku ambik peluang ar membeli belah.. tp, b4 bli brang, aku ngn Dib g makan dulu smbil bercerita ceritu... pastu baru fiza smpi n join kitorang bergelak2 dgn hal yg dbangkitkn.. mmg bising r food court tu bila aku ngn dib berjumpa.. die bantai gelak bila isu padu-dipadu d utarakan... die xley imagine bila zaman skrg still ade lagi org nk wat benda gtu.. (isu padu-dipadu ni akan aku ceritakn lebey detail dlm entry yg lain eh)... setelah tamat berdiskusi d food court, kitorang pun mula la agenda seterusnya utk bershopping!!! =))

lalu kitorang pun memulakn langkah utk bershopping! nmpk gaya, bertambah la barang nk bawak balik ni.. adoii!! tp, aku betol2 puas ati dgn ape yg aku beli.. dak kecik tu mintak belikn jaket utk hadiah bday katanya. aku pun hadiahkn ler.. pastu, utk diri sendiri, aku belikn 1 blouse puteh yg amat comey n cantik! mmg cantek! aku ingt nk ambik wane itam, tp itam tu xnmpk comey. so, aku pilih putih. selebih nye, aku bli beberapa helai tshirt.. :) pastu kitorang saje g cuci mate kat FOS, n kdai2 lain... then, ms jalan2, kak tim pun msg, ckp yg die pon nk g JJ. wah, swonoknyeeee!!! sbb leh jumpa kakak lagiii =)

masa blalu, dpt lagi msg dr Kak Tim. die btau, die dh ade kat JJ, ngah carik barang dapur. so, aku pn g jumpa die, n teman ibu mengandung membeli belah barang dapur... cian kat die, sorang2 shopping... tp xpe, aku tahu, die seorang wanita yg brani, hebat, kuat, positif! sbb tu die survive... nmpk je comey, ayu, lemah lembut pada luaran, tp dlman, tegas org nya. itu yg aku suka tentang dirinya.... (wah2, kedengaran spt ingin bodek kakak, tp xde niat tau kakak. hihi :P ) ms temankn kak tim, aku ambik kesempatan utk bercerita n ceritu lagi pasal plan nk smbg Master n masalah dunia.. hahaha.. dpt byk nasihat drpd dia.. tengs kakak!

lpas tu kak tim habis shopping, kitorang rehat sebentar kat food court smbil makan tako!!! lame dh xmkn tau... favo aku ngn kak tim ni if kitorang shopping kat JJ dulu... =) then aku ngn kak tim pun mula la smbung lik cerita yg terbengkalai.... die psan, "jgn biar masa yg tentukn... kite seharusnya bertindak utk diri kita..." hurm... bila fikir2 balik, betul jugak ape yg akak ckp... pape pon, teruskn berdoa, agar hidup ini akan dpermudahkn olehNya.. amiin~

lepas penat shopping, bercerita, bergelak... kitorang pun ambik keputusan utk pulang ke haluan masing2... dlm jam 8mlm baru aku gerak naik train, dlm kul 10pm gak la smpai rumah... pape pon, aku suka vacation aku kali ni. sbb aku berpeluang berjumpa n spend time dgn org yg aku syg, lawati tempat yg aku suka pergi satu ketika dahulu, mkn ape yg aku suke makan...

alhamdulillah... & harap2 umur panjang, kite bjumpa lagii =))


:: aku n dib ::

No comments:

Post a Comment