mari ikut

Saturday, July 10, 2010

k e h i d u p a n


Salam!

lihat je entri kat atas. korang dh boley agak. setiap insan d dunia akan lalui kehidupan nya tersendiri. kita la yg mencorakkn kehidupan tersebut. kehidupan kita, milik kita. kita punya hak ke atas kehidupan kita sendiri. tetapi, kita harus ingat. apa yg kita pilih utk kehidupan kita, kita harus cakna dengan keadaan sekeliling. jgn sesekali kita menyakiti hati org lain, kerna, pasti satu hari nnt, org akan menyakiti hati kita. itu realiti kehidupan!

kehidupan...?

**apa yg korang nk dengan kehidupan korang?

**apa yg korang impikan dalam kehidupan korang?

**apa yg korang akan buat supaya kehidupan korang akan jadi lebih bermakna?


itulah yang seringkali aku fikir dalam hidup ini..
aku punya keluarga yang boleh menggembirakan aku.
aku punya kerjaya yg stabil.
aku punya kawan2 yg baek hati.

smua org lihat kehidupan ku telah sempurna. tp, apa yang aku rasa? tiada sorang pun yang tahu. masih byk lagi impian dan angan2 yang aku belum capai. sememangnya manusia mmg tidak pernah rasa cukup! tp, ini realiti....

realiti inilah yang seharusnya kita terima. bukan nya masih tidak mencukupi semua ini, cuma apa yg aku rasakan, aku boleh mendapatkn yg lebih baik dlm kehidupan ini.. bukan hanya utk kehidupan d dunia sahaja, tp juga sebagai bekalan d akhirat nnt... insyaAllah....

oleh itu, rakan2 sekalian...haruslah kita ingat...
perbaikilah diri kita. kerna, hanya kita sj yg boleh memperbaikinya...hanya kita yang berhak atas kehidupan diri kita sendiri!
sentiasalah positif dlm hidup ini spy kamu boleh mengubah dan mencapai apa yang kamu impikan selama ini....
sentiasa mohon kepadaNya, agar d permudahkn kehidupan kamu sama ada d dunia mahupun akhirat kelak!
insyaAllah....

No comments:

Post a Comment